FANDOM

"Myślą, że jest coś potężniejszego ode mnie… Mylą się."
— Xixex, Płomień wśród cieni

Xixex
Xixex new
Skakdi
Imię Xixex
Rasa Skakdi
Płeć Mężczyzna
Moce Wzrok cieplny
Żywioł Magnetyzm
Broń Ostrza na łańcuchu
Motyw muzyczny Sunshine & Justin Pearson - We Carry a Third World Briefcase

Xixex to lord Skakdi przemieniony przez Zenergizowaną Protodermis i władający wyspą Quentris.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Xixex był niegdyś generałem na ogarniętym wojnami domowymi Zakazie, był jednak zmuszony opuścić ojczystą wyspę po przegranej decydującej bitwie. Uciekając przed śmiercią, zaczął podróżować po Wszechświecie Matoran razem z orszakiem swoich najbardziej zaufanych ludzi, wliczając w to swoją prawą rękę, Skakdi Dźwięku Vogha.

Jakiś czas potem, Xixex i jego słudzy dotarli na wyspę Quentris - ta była wówczas jedynie postojem dla przepływających piratów i rozbójników. Podczas przemierzania podziemi, Zakazianin natrafił na źródło Zenergizowanej Protodermis, dzięki któremu jego ciało urosło do rozmiarów giganta i zyskało zdolność samodzielnego posługiwania się żywiołem. Niestety, kontakt z substancją spowodował również zawalenie się jaskini i uniemożliwienie dalszego dostępu do źródła. Ogarnięty żądzą zdobycia więcej cieczy, Xixex nie ustawał w dalszych poszukiwaniach Zenergizowanej Protodermis na wyspie.

Szybko zebrał wokół siebie zastępy podległych mu zbirów i umocnił swoją pozycję na tyle, by móc ogłosić się władcą Quentris, przekształcając wyspę w królestwo przestępczego światka. Kupował tłumy niewolników od handlarzy i zmuszał ich do pracy w kopalniach, cały czas kierując się chęcią ponownego wejścia w kontakt ze źródłem tajemniczej substancji.

Lord QuentrisEdytuj

Xixex przez lata zyskiwał coraz większe wpływy, a jego imię stało się synonimem grozy i strachu. Każdy, kto sprzeciwiał się woli lorda Skakdi, nie wywiązywał się z zawartej z nim umowy, bądź też był zagrożeniem dla jego interesów, zostawał wyeliminowany przez jednego z najbardziej zaufanych najemników Xixexa, Vortixx Stzzy, znanego na wyspie jako Srebrny Mściciel.

Na wieść od swojego informatora Zyxxyza o tym, że jeden z jego podwładnych, Kar, został zabity przez niedawno przybyłą na wyspę młodą Vortixx, Xixex natychmiast wysłał Srebrnego Mściciela, by ten zgładził Xiankę. Zaniepokojony długim brakiem odzewu ze strony najemnika, władca wysłał dwójkę swoich sługusów, Scattera i Offendera, by ci zajęli się tym zadaniem. Niedługo potem dotarła do niego wiadomość, że Stzza potajemne opiekował się poszukiwaną Vortixx i trenował ją w walce, po czym razem z nią zabił wysłanych przez Xixexa wojowników. Sam także poniósł śmierć z powodu choroby, jaką zaraził się po walce z Zyglakami przed laty.

Niedługo potem, na Quentris utworzona została grupa buntowników pod przywództwem Xianki Galii, która napadała na okręty z łupami dla władcy, rabowała jego skarbce czy eliminowała jego podwładnych. Lord Skakdi nieustannie podejmował próby pojmania dziewczyny, bezskutecznie, a ta w ciągu kolejnych lat stała się jego największym wrogiem i zagrożeniem dla jego władzy.

Jakiś czas później, w zamku Xixexa zjawiły się Sorix oraz Shae, które ostrzegły go, że Mroczny Łowca Bane planuje przypuścić atak na statek pirata Kanroma, dostarczającym łupy dla Xixexa. Władca Quentris nie zgodził się na pomoc dwóch przybyszek w pokonaniu najemnika i wkrótce potem wysłał własnych ludzi z Voghiem na czele, by ochraniali przybijający do portu okręt.

Niedługo potem, doszło do bitwy między trzema stronami - żołnierzami Xixexa, drużyną zebraną przez Bane'a i jego partnera Bandaka oraz grupą utworzoną przez Shae i Sorix. Dwóm kobietom udało się skutecznie wyeliminować Bane'a i ocalić łupy lorda, a sam Skakdi był pod wrażeniem umiejętności Shae i jakiś czas później zaoferował jej wstąpienie w szeregi jego żołnierzy, w zamian za ochronę przed ścigającymi ją Mrocznymi Łowcami. Corenastanka zgodziła się i od tamtej pory zajmowała się eliminacją wrogów Xixexa, jednocześnie cały czas polując na Galię.

Narastający buntEdytuj

Któregoś dnia, na Quentris przybył Toa Ognia imieniem Hserg, poszukujący zaginionego przyjaciela, Matoranina Sheda, sprzedanemu Xixexowi przez pirata Grogga. Wojownik zawarł sojusz z Galią i wkrótce potem grupa Vortixx przypuściła atak na jeden ze skarbców lorda Skakdi, podkładając w nim ładunki wybuchowe, by go wysadzić i pozbawić Xixexa sporej części pieniędzy. Mimo interwencji Shae, buntownikom udało się zniszczyć skarbiec, przez co fundusz władcy Quentris mocno ucierpiał.

Aby móc dalej skupywać niewolników do pracy w kopalni i kontynuować poszukiwania Zenergizowanej Protodermis, Xixex postanowił zawrzeć umowę z mającym przybyć niedługo na wyspę kontrahentem. Aby wywrzeć lepsze wrażenie, lord Skakdi postanowił zjawić się w porcie, by osobiście przywitać gościa.

Opuszczenie przez Xixexa zamku było okazją do przeprowadzenia zamachu na jego życie. Galia planowała zastawić pułapkę na tyrana w przystani, okazało się jednak, że część świty lorda Skakdi, pod przywództwem Zyxxyza, obróciła się przeciw władcy i zawiązała sojusz z grupą buntowników dziewczyny, by pozbyć się zarówno Xixexa, jak i Galii i Hserga. Nim jednak zdążyło dojść do zamachu, Shae wyeliminowała po cichu większość zdrajców, co zmusiło Zyxxyza, który uprowadził Xiankę, do przyprowadzenia jej przed oblicze lorda Skakdi, aby zamaskować swoje zamiary. Jednakże, Corenastanka zabiła również i jego i zjawiła się przed Xixexem w przystani, gdzie wkrótce potem wtargnął również Hserg.

Lord Skakdi błyskawicznie uporał się z Toa Ognia, zrzucając na niego przybrzeżny budynek, po czym razem z pojmaną Galią powrócił do swojej twierdzy. Tam, gdy słudzy przyprowadzili Vortixx do jego sali tronowej, odkrył, iż to ona była dziewczyną, którą wyszkolił Srebrny Mściciel i wszystkie jej dotychczasowe działania miały być zemstą za zniewolenie Stzzy i zmuszanie go do popełniania przestępstw. Zniszczywszy sztylety, które Galia otrzymała od Srebrnego Mściciela, Xixex wysłał Xiankę do kopalni, gdzie miała zostać złamana, a następnie rozkazał swoim niewolnicom, siostrom Amare przygotować ją do tego, by dobrze mu służyła.

UpadekEdytuj

Hsergowi udało się jednak przeżyć i zakradł się on do fortecy lorda Skakdi, gdzie porwał Galię i posłużył się groźbą zabicia jej - co pozbawiłoby Xixexa jego najcenniejszej zdobyczy - by dostać się przed oblicze władcy i wyzwać go na pojedynek, w którym obydwaj przeciwnicy mieli polegać tylko na swojej broni, nie na żywiołach i innych mocach. Xixex przystał na tę propozycję, sprowokowany przez Toa i stanął do walki z wojownikiem.

Choć cały czas lord Skakdi brał nad Hsergiem górę, niedługo potem do komnaty wtargnęły całe zastępy niewolników z kopalni, uwolnione przez Galię. Okazało się, że ta, która została przyprowadzona przez Toa Ognia do sali tronowej nie była tak naprawdę Galią, a jedną z sióstr Amare uprowadzonych przez wojownika i przemienionych w Vortixx miksturą, którą buntownicy mieli się posłużyć w trakcie nieudanego zamachu. Prawdziwa Galia zaś, oswobodzona przez Hserga, zakradła się w zbroi powalonego gwardzisty do kopalni, gdzie uwolniła grupkę niewolników i z ich pomocą wywołała bunt, który doprowadził do obrócenia się całej armii więźniów przeciwko lordowi Skakdi.

Wtem wyszło na jaw, że Zenergizowana Protodermis, której tak długo poszukiwał Xixex, dawno przestała istnieć - w tym samym momencie, w którym władca Quentris został przemieniony, sama substancja uległa zmianie, stając się lepką, żółtą mazią, powszechnie spotykaną na wyspie, nazywaną przez mieszkańców Khriodermis. Rozwścieczony Xixex został pozbawiony szansy na ponowne zetknięcie się z potęgą srebrnej cieczy, nie poddał się jednak Galii.

Rozpoczęła się bitwa, w trakcie której niewolnicy mierzyli się z zamkowymi gwardzistami, Galia pojedynkowała się z Shae, Xixex zaś toczył dalszą walkę z Hsergiem, tym razem na żywioły. W momencie, w którym Zakazianin już miał zmiażdżyć swojego rywala, ten uwolnił ogromną ilość płomieni, które rozerwały całą komnatę i powaliły wszystkich walczących. Sam Xixex oparł się jednak ognistej mocy i dopadł do Toa, oszałamiając go. Następnie okładał pięściami osłabionego wojownika pośród ruin, zgliszcz i nieprzytomnych gwardzistów oraz niewolników. Galia, która się ocknęła, próbowała go przed tym powstrzymać, lecz lord Skakdi jej nie słuchał i wkrótce potem zrzucił Hserga z urwiska, na skraju którego wybudowany był zamek.

Pozbywszy się wojownika, zamierzał uśmiercić Galię, lecz wtem Toa Ognia, któremu udało złapać się krawędzi i uniknąć spadnięcia w przepaść, rzucił się na Xixexa, zaciskając na jego szyi łańcuch z resztek zrujnowanej broni władcy. Zakazianina zaczął się miotać i szarpać, próbując zrzucić z siebie Toa, i zsunął się w przepaść razem z Hsergiem. Zarówno jemu jak i Toa udało się złapać za wystające fragmenty budowli, lecz napełnione przed wiekami mocą ciało lorda Skakdi było zbyt wielkie i ciężkie, by się utrzymać, i Xixex runął w otchłań, znikając pośród uderzających o ostre skały fal oceanu.

Po śmierci Xixexa, jego królestwo upadło, a na całym Quentris zapanowały zamieszki skierowane przeciwko jego dawnym sługom. Sytuacja na wyspie jest niestabilna aż po dzisiejszy dzień.

Xixex ogarnięty był żądzą posiadania coraz większej mocy, zapoczątkowaną przez jego kontakt ze Zenergizowaną Protodermis. Ze względu na swoją przemianę, stał się pewny siebie i arogancki, będąc przekonanym, że praktycznie żadna siła nie jest w stanie mu zaszkodzić. Nie lekceważył jednak rozwijających się na wyspie rebelianckich grup, uznając je za jedyne realne zagrożenie dla jego władzy i nieustannie wysyłał swoich najlepszych ludzi, takich jak Srebrny Mściciel czy potem Shae, by pozbywali się każdego, kto mógł być związany ze spiskiem przeciw lordowi.

Posiadał moc Wzroku Cieplnego oraz władał żywiołem Magnetyzmu, którego po przemianie mógł używać bez potrzeby współdziałania z innym Skakdi. Kontakt ze Zenergizowaną Protodermis, oprócz zwiększenia mocy jego żywiołu, obdarzył go również wielką siłą i nadzwyczajną wytrzymałością.

UzbrojenieEdytuj

Xixex w walce posługiwał się dwustronnych ostrzem na łańcuchu, a w czasach przed przemianą korzystał z ząbkowanego miecza i Protostalowej tarczy.

Informacje o MOCuEdytuj

Xixex został zbudowany w czerwcu 2011 roku i od tamtej pory uległ lekkim modyfikacjom. Najnowsza i kanoniczna wersja powstała w sierpniu 2017 roku i ma 224 części.

CytatyEdytuj

"Xixex troszczy się tylko o siebie. O siebie i swoją moc. Wykorzystuje innych do zwiększenia własnej potęgi, dlatego tylu niewolników dławi się własną krwią w tych przeklętych kopalniach, pracując dla jego korzyści…"
— Galia, Płomień wśród cieni
"Musisz spoglądać szerzej na otaczający cię świat, nie skupiać się tylko na tym, co przed tobą, Toa."
— Xixex do Hserga, Płomień wśród cieni
"Powinnam już się nauczyć, że świat nie jest taki, jak w opowieściach… Inaczej ludzie tacy jak Xixex już dawno straciliby swoją władzę."
— Galia, Płomień wśród cieni
"Władam tą wyspą od tysięcy lat. Nie zmieniła tego żadna wojna, nie zmieniły tego żadne bunty ani spiski… I nie zmienisz tego ty."
— Xixex do Hserga, Płomień wśród cieni

CiekawostkiEdytuj

  • Początkowo Xixex był Skakdi Dźwięku.

PojawieniaEdytuj

Niekanoniczne:

Zobacz też:Edytuj

AutorEdytuj

Vox