FANDOM

"Myślą, że jest coś potężniejszego ode mnie… Mylą się."
— Xixex, Płomień wśród cieni

Xixex
Xixex new
Skakdi
Imię Xixex
Rasa Skakdi
Płeć Mężczyzna
Moce Wzrok cieplny
Żywioł Magnetyzm
Broń Ostrza na łańcuchu
Motyw muzyczny Sunshine & Justin Pearson - We Carry a Third World Briefcase

Xixex to lord Skakdi przemieniony przez Zenergizowaną Protodermis i władający wyspą Quentris.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Xixex był niegdyś generałem na ogarniętym wojnami domowymi Zakazie, był jednak zmuszony opuścić ojczystą wyspę po przegranej decydującej bitwie. Uciekając przed śmiercią, zaczął podróżować po Wszechświecie Matoran razem z orszakiem swoich najbardziej zaufanych ludzi, wliczając w to swoją prawą rękę, Skakdi Dźwięku Vogha.

Jakiś czas potem, Xixex i jego słudzy dotarli na wyspę Quentris - ta była wówczas jedynie postojem dla przepływających piratów i rozbójników. Podczas przemierzania podziemi, Zakazianin natrafił na źródło Zenergizowanej Protodermis, dzięki któremu jego ciało urosło do rozmiarów giganta i zyskało zdolność samodzielnego posługiwania się żywiołem. Niestety, kontakt z substancją spowodował również zawalenie się jaskini i uniemożliwienie dalszego dostępu do źródła. Ogarnięty żądzą zdobycia więcej cieczy, Xixex nie ustawał w dalszych poszukiwaniach Zenergizowanej Protodermis na wyspie.

Szybko zebrał wokół siebie zastępy podległych mu zbirów i umocnił swoją pozycję na tyle, by móc ogłosić się władcą Quentris, przekształcając wyspę w królestwo przestępczego światka. Kupował tłumy niewolników od handlarzy i zmuszał ich do pracy w kopalniach, cały czas kierując się chęcią ponownego wejścia w kontakt ze źródłem tajemniczej substancji.

Lord QuentrisEdytuj

Xixex przez lata zyskiwał coraz większe wpływy, a jego imię stało się synonimem grozy i strachu. Każdy, kto sprzeciwiał się woli lorda Skakdi bądź nie wywiązywał się z zawartej z nim umowy, bądź też był zagrożeniem dla jego interesów, zostawał wyeliminowany przez jednego z najbardziej zaufanych najemników Xixexa, Vortixx Stzzy, znanego na wyspie jako Srebrny Mściciel.

Na wieść od swojego informatora Zyxxyza o tym, że jeden z jego podwładnych, Kar, został zabity przez niedawno przybyłą na wyspę młodą Vortixx, Xixex natychmiast wysłał Srebrnego Mściciela, by ten zgładził Xiankę. Zaniepokojony długim brakiem odzewu ze strony najemnika, władca wysłał dwójkę swoich sługusów, Scattera i Offendera, by ci zajęli się tym zadaniem. Niedługo potem dotarła do niego wiadomość, że Stzza potajemne opiekował się poszukiwaną Vortixx i trenował ją w walce, po czym razem z nią zabił wysłanych przez Xixexa wojowników. Sam także poniósł śmierć z powodu choroby, jaką zaraził się po walce z Zyglakami przed laty.

Niedługo potem, na Quentris utworzona została grupa buntowników pod przywództwem Xianki Galii, która napadała na okręty z łupami dla władcy, rabowała jego skarbce czy eliminowała jego podwładnych. Lord Skakdi nieustannie podejmował próby pojmania dziewczyny, bezskutecznie, a ta w ciągu kolejnych lat stała się jego największym wrogiem i zagrożeniem dla jego władzy.

Jakiś czas później, w zamku Xixexa zjawiły się Sorix oraz Shae, które ostrzegły go, że Mroczny Łowca Bane planuje przypuścić atak na statek pirata Kanroma, dostarczającym łupy dla Xixexa. Władca Quentris nie zgodził się na pomoc dwóch przybyszek w pokonaniu najemnika i wkrótce potem wysłał własnych ludzi z Voghiem na czele, by ochraniali przybijający do portu okręt.

Niedługo potem, doszło do bitwy między trzema stronami - żołnierzami Xixexa, drużyną zebraną przez Bane'a i jego partnera Bandaka oraz grupą utworzoną przez Shae i Sorix. Dwóm kobietom udało się skutecznie wyeliminować Bane'a i ocalić łupy lorda, a sam Skakdi był pod wrażeniem umiejętności Shae i jakiś czas później zaoferował jej wstąpienie w szeregi jego żołnierzy, w zamian za ochronę przed ścigającymi ją Mrocznymi Łowcami. Corenastanka zgodziła się i od tamtej pory zajmowała się eliminacją wrogów Xixexa, jednocześnie cały czas polując na Galię.

Xixex ogarnięty był żądzą posiadania coraz większej mocy, zapoczątkowaną przez jego kontakt ze Zenergizowaną Protodermis. Ze względu na swoją przemianę, stał się pewny siebie i arogancki, będąc przekonanym, że praktycznie żadna siła nie jest w stanie mu zaszkodzić. Nie lekceważył jednak rozwijających się na wyspie rebelianckich grup, uznając je za jedyne realne zagrożenie dla jego władzy i nieustannie wysyłał swoich najlepszych ludzi, takich jak Srebrny Mściciel czy potem Shae, by pozbywali się każdego, kto mógł być związany ze spiskiem przeciw lordowi.

Posiadał moc Wzroku Cieplnego oraz władał żywiołem Magnetyzmu, którego po przemianie mógł używać bez potrzeby współdziałania z innym Skakdi. Kontakt ze Zenergizowaną Protodermis, oprócz zwiększenia mocy jego żywiołu, obdarzył go również wielką siłą i nadzwyczajną wytrzymałością.

UzbrojenieEdytuj

Xixex w walce posługiwał się dwustronnych ostrzem na łańcuchu, a w czasach przed przemianą korzystał z ząbkowanego miecza i Protostalowej tarczy.

Informacje o MOCuEdytuj

Xixex został zbudowany w czerwcu 2011 roku i od tamtej pory uległ lekkim modyfikacjom. Najnowsza i kanoniczna wersja powstała w sierpniu 2017 roku i ma 224 części.

CiekawostkiEdytuj

  • Początkowo Xixex był Skakdi Dźwięku.

PojawieniaEdytuj

Niekanoniczne:

Zobacz też:Edytuj

AutorEdytuj

Vox