FANDOM

Wyspy Żywiołów
Lokacja
Wyspy zywolow.jpg
Nazwa Lokacji Wyspy Żywiołów
Mieszkańcy Lokacji Matoranie / Toa
Zamieszkujące Rahi Różne

Jest to kompleks 6 wysp położonych blisko siebie. Na każdej występuję inna dominacja jednego z podstawowych żywiołów.

np. na "Wodnej wyspie" będzie ogromne jezioro, na Ogniowej wyspie będzie jezioro lawy (bądź wulkan) itd.

Jednak na każdej z wysp znajdują się wszystkie 6 wiosek żywiołów podstawowych.

HistoriaEdytuj

Kiedyś, przed Wielkim Kataklizmem wyspy tworzyły jeden ląd nazywany "Kontynentem Żywiołów. Teraz tego nie widać, gdyż wyspy "nie pasują" do siebie, jednak to przez skutek podtapiania się, które może doprowadzić do całkowitego ich zniknięcia.

Kontynent Żywiołów był dobrze rozwinięty technologicznie. Istniała sprawna sieć połączeń pomiędzy "dzielnicami". Niestety Wielki Kataklizm przyniósł ogromne szkody. Technologia, na której opierał się Kontynent Żywiołów upadła. Mieszkańcy musieli zaczynać budowę wiosek od początku.

Wszystkim zarządzali Turaga. Wybieranym po jednym z każdej części kontynentu. Tak również wybierano drużyny Toa.

Przed pojawieniem się matoran na kontynencie, zamieszkiwało je nieznane plemię. Dominowało ono nad całym obszarem lądu. Po wielu latach bitew udało się w końcu matoranom odebrać ziemię i założyć pierwsze wioski i miasta. Było to ok. 84.000 lat przed Wielkim Kataklizmem.

Najbardziej znaną drużyną Toa na Kontynencie Żywiołów była "Drużyna Tonakina". W jej skład wchodzili:

Każdy z nich był z innego żywiołu podstawowego.

Podczas jednej z misji, kiedy próbowali ocalić Kontynent od katastrofy przyrodniczej (liczne trzęsienia ziemi, tsunami na obrzeżach kontynentu, huraganów itd.) zniknęli. Co prawda Kontynentu nie nawiedzały już takie katastrofy, ale Toa nie powrócili. Było to 15.000 lat przed Wielkim Kataklizmem.

PołożenieEdytuj

Wyspy znajdują się na północny zachód od Północnego Kontynentu.

WyspyEdytuj

Lodowa Wyspa

Ogniowa Wyspa

Wodna Wyspa

Ziemna Wyspa

Kamienna Wyspa

Powietrzna Wyspa (lub też, ze względu ma dżunglę w jej środku, Leśna wyspa)

WspółpracaEdytuj

Dzięki wspaniałej organizacji, każda z wysp jest równie ważna co inna. Przez lata wszystko było dopracowywane. Cały system wymyślili Turaga z wszystkich wiosek. Zainicjowali to Trof i Turaga z Ziemnej i Powietrznej Wyspy. Sprawdza się to świetnie, gdyż żadna z wysp nie jest poszkodowana i żadna nie ma całkowitej dominacji nad innymi.

PopulacjaEdytuj

Przed WK populacja Matoran wynosiła ok. 900. Niestety po rozłamie wysp zaniechano liczenia. Nie chciano wprowadzać kolejnego kłopotu. Obecnie każda wioska ma przybliżoną ilość "ludności".

RahiEdytuj

Na każdej z wysp występują odmienne gatunki Rahi. Jednak niektóre są spotykane wszędzie. np.

  • Kumurea - występuje na wodach wokół wysp

CiekawostkiEdytuj

  • Dawniej, za czasów Durbhai, Kontynent Żywiołów zwał się Corcut. Zapewne gdyby nazwa przetrwała, Wyspy Żywiołów nazywane byłyby Archipelagiem Corcut.

AutorEdytuj

El_Rurkins. Lodowy Książę

Więcej z Fandomu

Losowa wiki