FANDOM

"To rozsądny mężczyzna, ale nie zawaha się zmiażdżyć kilku czaszek, jeśli to koniecznie."
— Toa Hikira, Podróż ku przeznaczeniu

Vrex
VrexMatoran
Matoranin
Imię Vrex
Maska Huna (dawniej)
Rasa Matoranin
Płeć Mężczyzna
Broń Super-zbroja
Theme Pain - Milk
Vrex2014
Super-Zbroja
Broń Miecz Obsydianowy Poborca Podatkowy
Theme Machinae Supremacy - Machinaeguns

Vrex to Onu-Matoranin i genialny wynalazca, bezwzględny założyciel korporacji XONOX oraz najbardziej wpływowa osoba na wyspie Artas Nui, zasiadająca na czele Syndykatu.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Vrex, tak jak wszyscy inni Matoranie, został stworzony przez Wielkie Istoty i umieszczony we Wszechświecie Matoran. W podziemnej wiosce na Południowym Kontynencie, z której pochodzi, był często prześladowany z powodu swojego słabego i wątłego ciała, znacząco różniącego się budową od innych Onu-Matoran. Wykorzystując swoje wyjątkowe zdolności inżynierskie, Vrex skonstruował masywną zbroję, przy pomocy której rozprawił się ze swoimi prześladowcami i opuścił rodzimy ląd. Cały czas pchany swoimi ambicjami i zawiścią do Toa - którzy mimo, iż bronili wioski Vrexa przed zagrożeniami, nie zwracali uwagi na ciężki los Onu-Matoranina - postanowił udowodnić światu, że nawet najsłabsi Matoranie mogą osiągnąć wielkie cele, bez pomocy Toa czy kogokolwiek innego.

Jakiś czas później, Vrex dotarł na dopiero kształtującą się wyspę-miasto Artas Nui. Wykorzystując swój geniusz, przyczynił się do szybkiego rozwoju metropolii, zapewniając sobie tym samym silną pozycję i wkrótce potem stanął na czele założonej przez siebie korporacji XONOX.

XONOXEdytuj

Na czele XONOX-u, Vrex powiększał swoje wpływy na Artas Nui oraz poza jego granicami. Jego pozycja szybko stała się tak silna, że na dobrą sprawę Vrex miał większy wpływ na Artas Nui niż władający miastem Turaga Arkin. Zawarł także układ z Toa, że ci będą bronić wyspy, nie wtrącając się przy tym w jego interesy, za co Vrex pozwoli im przebywać w metropolii.

Gdy Artas Nui zostało najechane przez barbarzyńców z Południa, Vrex przygotował projekt robotów-strażników, ich produkcja trwałaby jednak zbyt długo, by zapewnić wyspie bezpieczeństwo. Miast tego, Matoranin zgodził się na przechowanie ocalonych mieszkańców w swoich Archiwach. Po tym, jak grupa obrońców z Toa Nero na czele przypuściła atak na obóz najeźdźców i zakończyła wojnę, Vrex zajął się odbudową zrujnowanej metropolii. Jednocześnie pracował nad stworzeniem broni mającej zapobiec kolejnej tego typu sytuacji i zastąpić Toa, większość prób była jednak tragiczna w skutkach - eksperymenty XONOX-u doprowadziły między innymi do zlodowacenia Szóstego Dystryktu czy wyrwaniu się na wolność Karanaka i robota Soundrone'a, z którymi musieli mierzyć się Toa.

Później, Vrex zawiązał sojusz z istotą znaną jako "Glavus", pragnącą wyeliminować Toa Ognia Zaldiara i jego drużynę. Onu-Matoranin skonstruował Żelazne Tropiciele, które unicestwiły wszystkich członków grupy, poza jej liderem. Lata później, Vrex wynajął Mrocznych Łowców Bane'a i Bandaka do odnalezienia zaginionego Toa. Na drodze najemników stanęli jednak Hserg i Hikira oraz nowo przybyły do miasta Vox, który to ostatecznie pozbył się złoczyńców z Artas Nui.

Armia Nowego ŚwiataEdytuj

Sześć lat później, Vrex przystąpił do realizacji planu Glavusa, polegającego na stworzeniu armii mechanicznych żołnierzy, mających podbić Wszechświat Matoran. By ukryć swoje zamiary przed ludnością Artas Nui, przez kolejne miesiące Vrex pracował w podziemnych laboratoriach zamku należącego do współzałożycielki Armii, Toa Tanith i wkrótce potem pierwsze drony przypuściły atak na wyspę. Zostały pokonane przez Toa, dostarczyły jednak ich stwórcy odpowiednich danych, które pozwoliły na stworzenie udoskonalonej wersji i niedługo po tych wydarzeniach, Armia Nowego Świata rozpoczęła swoją inwazję na Wszechświat Matoran.

Dowiedziawszy się o szturmie grupy Toa składającej się z Voxa, Hikiry, Arctici, Mali, Rebisa i Ragana na zamek Tanith, Vrex szykował się do opuszczenia wyspy, wtem jednak wojownicy stanęli mu na drodze. Początkowo Matoranin miał nad nimi przewagę, wykorzystując magnetyczne moce swej zbroi, jednakże potem Toa użyli na nim swoich połączonych żywiołów, scalając Vrexa z jego pancerzem i odrzucając go w ocean.

SyndykatEdytuj

Dwanaście lat po zakończeniu wojny z dronami, Vrex został odnaleziony przez Syndykat, organizację z Artas Nui założoną przez byłych członków XONOX-u. Ukrywając swego dawnego lidera w placówce jednej ze sprzymierzonych frakcji, rozpoczęto proces wybudzania Matoranina z hibernacji oraz podjęto próby zmniejszenia lub całkowitego pozbycia się pola magnetycznego, jakim emanowała zbroja. Ostatecznie udało się je zmniejszyć, lecz Vrex nadal pozostał scalony z pancerzem oraz nie mógł dotykać żadnego metalu, by ten również się z nim nie scalił.

Trzy lata później, Vrex powrócił na Artas Nui i oficjalnie zasiadł na czele Syndykatu. Choć był on jedną z osób odpowiedzialnych za wybuch wojny o Nowy Świat, propaganda Syndykatu oraz fakt, że większość mieszkańców miasta straciła wspomnienia, Vrexowi udało się uniknąć kary za popełnione zbrodnie i odzyskać swoją dawną, wpływową pozycję, przywracając rząd Artas Nui do stanu przed wojną.

Vrex odznaczał się wyjątkowymi zdolnościami konstruktorskimi i inżynieryjnymi oraz niezwykłym intelektem, lecz jednocześnie miał bardzo słabe i wątłe ciało, co sprawiło, że stał się wyrzutkiem społeczeństwa Onu-Matoran. Po zbudowaniu pierwszej wersji swojej zbroi, przybyciu na Artas Nui i założeniu XONOX-u, stał się osobą chciwą i arogancką, która patrzyła na wszystkich z góry. Potrafił jednak robić interesy i szybko stał się jedną z najbardziej wpływowych istot we Wszechświecie Matoran, doskonale potrafiąc wykorzystać swoje stanowisko do manipulowania innymi.

UzbrojenieEdytuj

Bronią Vrexa była jego zbroja, zwiększająca jego rozmiar, wytrzymałość i siłę; pozwalała ona Vrexowi także na korzystanie z mocy magnetyzmu. Po scaleniu ze swoim pancerzem, Matoranin korzystał również z miecza, Obsydianowego Poborcy Podatkowego.

Informacje o MOCuEdytuj

  • Pierwsza wersja Vrexa została zbudowana w 2011 roku.
  • Najnowsza i kanoniczna wersja powstała w 2012 roku. Matoranin Vrex kłada się z 38 części, jego zbroja natomiast liczy 264 części. Vrex łącznie ze zbroją składa się z 302 części.

CytatyEdytuj

"Przez lata moja rasa żyła pod ziemią, drążąc tunele i dławiąc się piachem. Ja wiedziałem, że możemy osiągnąć coś więcej. Że jesteśmy stworzeni do większych celów. To jest moim celem - stworzenie idealnego świata, bez Toa i kogokolwiek, kto mógłby mnie ograniczać. I nie mogę dopuścić, by ktokolwiek mi w tym przeszkodził."
— Vrex, Podróż ku przeznaczeniu

PojawieniaEdytuj

Niekanoniczne:

Zobacz też:Edytuj

AutorEdytuj

ViktoriaForever!