FANDOM

"Niesubordynacja wobec lorda Xixexa to wykroczenie, za które czeka cię kara."
— Vogh do Galii, Płomień wśród cieni

Vogh
Vogh new
Skakdi
Imię Vogh
Rasa Skakdi
Płeć Mężczyzna
Moce Wzrok ogłuszający
Żywioł Dźwięk
Broń Topór
Motyw muzyczny Machinae Supremacy - Dududub Dududum

Vogh jest Skakdi Dźwięku i oddanym gwardzistą lorda Xixexa.

BiografiaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Vogh pochodzi z Zakazu, gdzie walczył ramię w ramię u boku Xixexa w armii Skakdi podczas jednej z licznych prowadzonych na wyspie wojen. Kiedy Xixex zyskał rangę generała, uczynił z dawnego towarzysza broni swojego zastępcę. Zakazanie wkrótce potem zostali jednak zmuszeni opuścić ojczystą wyspę po przegranej decydującej bitwie. Uciekając przed śmiercią, zaczęli podróżować po Wszechświecie Matoran, aż dotarli na wyspę Quentris - ta była wówczas jedynie postojem dla przepływających piratów i rozbójników. Podczas przemierzania podziemi, Xixex i grupa jego popleczników natrafili na źródło Zenergizowanej Protodermis, dzięki któremu ciało Skakdi Magnetyzmu urosło do rozmiarów giganta i zyskało zdolność samodzielnego posługiwania się żywiołem. Niestety, kontakt z substancją spowodował również zawalenie się jaskini i uniemożliwienie dalszego dostępu do źródła. Ogarnięty żądzą zdobycia więcej cieczy, Xixex nie ustawał w dalszych poszukiwaniach Zenergizowanej Protodermis na wyspie.

Szybko zebrał wokół siebie zastępy podległych mu zbirów i umocnił swoją pozycję na tyle, by móc ogłosić się władcą Quentris, przekształcając wyspę w królestwo przestępczego światka. Kupował tłumy niewolników od handlarzy i zmuszał ich do pracy w kopalniach, cały czas kierując się chęcią ponownego wejścia w kontakt ze źródłem tajemniczej substancji, Vogh zaś cały czas wiernie trwał u jego boku.

GwardzistaEdytuj

Skrupulatnie wykonując swoje obowiązki wobec lorda Skakdi, dzięki swej nieustępliwości, ogromnej sile i uporowi w dążeniu do celu, Vogh szybko stał się postrachem mieszkańców wyspy, którzy wiedzieli, że jeśli tylko weszliby mu w drogę, trafili przed oblicze Xixexa. Mimo to, grupa buntowników pod przywództwem Vortixx Galii nieustannie atakowała skarbce i statki władcy Quentris, pozbawiając go dochodów. Vogh, podobnie jak inni członkowie gwardii, nieustępliwie próbował wytropić dziewczynę, bezskutecznie.

Któregoś dnia łowczynie nagród Shae oraz Sorix przybyły ostrzec władcę, że Mroczni Łowcy Bane i Bandak oraz wynajęci przez nich najemnicy zamierzają ograbić statek z łupami dla Xixexa, lord Skakdi kazał Voghowi zebrać oddział, mający bronić okrętu po przybyciu do portu. Niedługo potem, gwardzista zastawił pułapkę na Shae i Sorix, które pragnęły samemu zająć Bane'em, uniemożliwiając postawienie go przed sądem władcy.

Kiedy statek z łupami został zaatakowany, Vogh stanął do walki z Sorix, której udało się uciec z lochów zamku Xixexa, podobnie jak Shae i oddziałowi zebranych przez nią ludzi. Nie udało mu się zwyciężyć i stracił przytomność, znokautowany; plany Bane'a zostały jednak udaremnione przez Shae oraz jej kompankę i Mroczny Łowca musiał się wycofać. Xixex docenił umiejętności Corenastanki i wcielił ją w swoje szeregi.

Jakiś czas później, na Quentris przybył Toa Ognia imieniem Hserg, poszukujący zaginionego przyjaciela, Matoranina Sheda, sprzedanemu Xixexowi przez pirata Grogga. Wojownik zawarł sojusz z Galią i wkrótce potem grupa Vortixx przypuściła atak na jeden ze skarbców lorda Skakdi, podkładając w nim ładunki wybuchowe, by go wysadzić i pozbawić Xixexa sporej części pieniędzy. Mimo interwencji Shae, buntownikom udało się zniszczyć skarbiec, przez co fundusz władcy Quentris mocno ucierpiał.

Aby móc dalej skupywać niewolników do pracy w kopalni i kontynuować poszukiwania Zenergizowanej Protodermis, Xixex postanowił zawrzeć umowę z mającym przybyć niedługo na wyspę kontrahentem. W celu wywarcia lepszego wrażenia, lord Skakdi postanowił zjawić się w porcie, by osobiście przywitać gościa, ochraniany przez Vogha.

Opuszczenie przez Xixexa zamku było okazją do przeprowadzenia zamachu na jego życie. Galia planowała zastawić pułapkę na tyrana w przystani, okazało się jednak, że część świty lorda Skakdi, pod przywództwem Zyxxyza, obróciła się przeciw władcy i zawiązała sojusz z grupą buntowników dziewczyny, by pozbyć się zarówno Xixexa, jak i Galii i Hserga. Nim jednak zdążyło dojść do zamachu, Shae wyeliminowała po cichu większość zdrajców, co zmusiło Zyxxyza, który uprowadził Xiankę, do przyprowadzenia jej przed oblicze lorda Skakdi, aby zamaskować swoje zamiary. Jednakże, Corenastanka zabiła również i jego i zjawiła się przed Xixexem w przystani, gdzie wkrótce potem wtargnął również Hserg.

Vogh próbował zmierzyć się z Toa, lecz ubiegła go Corenastanka; zaraz potem sam Xixex pokonał Toa, zwalając na niego jeden z przybrzeżnych budynków. Władca powrócił do zamku, gdzie po upokorzeniu Galii w swej sali tronowej, zesłał ją do kopalni. Jakiś czas później, Vogh przybył po nią i zastał ją kulącą się z bólu na ziemi po chłoście od strażników kopalni - zabrał ją wtedy do sióstr Amare, które miały przygotować dziewczynę na służbę lordowi Skakdi.

Jakiś czas potem dwójka gwardzistów została wysłana, by odebrać Galię od sióstr Amare. Zaniepokojony ich długą nieobecnością, Vogh osobiście poszedł sprawdzić, co się stało. Po dotarciu do komnaty niewolnic Xixexa, dowiedział się od sióstr Amare, że do zamku wtargnął Hserg i oswobodził Galię, a ta udała się do kopalni, by uwolnić stamtąd wszystkich więźniów. Vogh natychmiast zmierzył tam, by jej przeszkodzić.

Stanął do walki z Galią w jednym z kopalnianych tunelów. Udało mu się przytłoczyć Xiankę swoimi umiejętnościami, wtedy jednak rzucili się na niego zebrani wokół walczących niewolnicy, którzy ostatecznie uśmiercili gwardzistę Xixexa.

Żywioł Vogha to Dźwięk, Zakazianin mógł go jednak używać tylko w kooperacji z innym Skakdi. Ponadto, posiadał moc wzroku ogłuszającego.

Vogh był całkowicie oddany swemu władcy i dawnemu towarzyszowi broni, Xixexowi, nie zgadzając się na jakiekolwiek wykroczenia przeciwko lordowi Skakdi i poświęcając całe swoje życie służbie tyranowi. Z powodu swej wielkiej wierności władcy Quentris, inni gwardziści podchodzili do niego nieufnie, gdyż sami snuli potajemne spiski mające na celu obalenie Xixexa i wiedzieli, że jeśli tylko Vogh się o nich dowie, nie omieszka donieść o wszystkim lordowi Skakdi, zdrajcom zaś wymierzy sprawiedliwość.

UzbrojenieEdytuj

Vogh w walce używał ogromnego topora, którym posługuje się w mistrzowskim stylu.

Informacje o MOCuEdytuj

Vogh został po raz pierwszy zbudowany w czerwcu 2012 roku, licząc 80 części. Najnowsza i kanoniczna wersja powstała w listopadzie 2017 roku i ma 143 części.

CiekawostkiEdytuj

  • Choć MOC Vogha ma zasłonięte oczy, w fabule w jego hełmie znajdują się otwory na nie.

PojawieniaEdytuj

Zobacz też:Edytuj

AutorEdytuj

ViktoriaForever!