FANDOM

Valmah
Matoran
Brakgrafiki
Klasa Ta-Matoranin
Tytuł/Praca Rzemieślnik
Kanohi Huna
Toa
Valmah
Tytuł Toa Ognia
Drużyna Drużyna Valmaha
Kanohi Wielka Huna
Narzędzia Miecze
Status Żywy
Lokalizacja Spherus Magna

Valmah jest Toa Ognia z Północnego Kontynentu.

BiografiaEdytuj

ToaEdytuj

W pewnym momencie został Toa i utworzył drużynę strzegącą wioski na Północnym Kontynencie. Kiedyś wraz ze swoją drużyną natknął się na Makutę Geta. Makuta zabił pozostałych Toa, ale Valmahowi udało się uciec. Od tego momentu sam strzegł wioski.

W późniejszym czasie stworzył sześć Kamieni Toa. Trzy z nich zostały mu jednak skradzione przez nieznanych sprawców. Pozostałe trzy udało mu się dostarczyć do trójki Matoran - Mira, Ceronii i Leiara. Powiedział im, żeby, w razie zagrożenia wioski, zanieśli kamienie do świątyni. Wkrótce po tym wydarzeniu wioska została zaatakowana przez dwóch Toa. Valmah próbował pokonać najeźdźców, ale bezskutecznie. Podczas pojedynku napastnicy zrzucili go z klifu. Valmah wpadł do jednej z jaskiń przy ścianie klifu i przeżył, jednak z powodu ran nie mógł wydostać się z jaskini. Został odnaleziony dopiero przez Mira.

Po śmierci Makuty Teridaxa, Valmah ewakuował się na Spherus Magna.

Zdolności i cechyEdytuj

Jako Toa Ognia, Valmah posiada zdolność kontrolowania, tworzenia i absorbowania ognia. Przez lata doskonalił swoje zdolności, dzięki czemu stał się mistrzem w posługiwaniu się swoim elementem. Jest również świetnym wojownikiem.

Valmah był wiernym obrońcą wioski. Oddałby życie za jej mieszkańców. Od czasu potyczki z Getem, Valmah obwinia się o śmierć swoich towarzyszy.

Maska i narzędziaEdytuj

Po przemianie w Toa, Valmah zaczął używać dwóch mieczy. Nosi Wielką Kanohi Hunę, Maskę Niewidzialności.

StatystykiEdytuj

Siła: 12
 
Zwinność: 12
 
Wytrzymałość: 12
 
Inteligencja: 12

Informacje o MOCuEdytuj

Valmah został pierwotnie zbudowany w 2008 roku. Był wtedy tylko przebudowanym Kalmahem. Nosił włócznię.

Valmah został zbudowany w nowej formie w kwietniu 2013 roku. Jedyne, co łączy go z pierwotną wersją to kolor i maska.

PojawieniaEdytuj

Uwaga!Edytuj

Jeśli ktoś będzie chciał użyć go w historii musi najpierw zapytać się autora o zgodę.--Zapomniany Makuta