FANDOM

Jest to planeta położona tuż za wszechświatem Matoran.

Tranxidia (planeta)
Lokacja
Planeta Rajska po katakliźmie
Nazwa Lokacji Tranxidia
Mieszkańcy Lokacji Toa, Matoranie i Rahi
Zamieszkujące Rahi Nieznane

HistoriaEdytuj

Przed KataklizmemEdytuj

Tranxidia była planetą zamieszkiwaną przez siedem plemion: ognia,wody,lodu,cienia,powietrza,kamienia i ziemi. Niektóre plemiona jak ognia i cienia były w stanie wojny. Inne jak Wody i powietrza ciągle handlowały. Jeszcze inni zbierali informację, prowadzili eksperymenty czy chronili przyrodę. Planetę nawiedzały trzęsienia ziemi które zazwyczaj pustoszyły wioski i burzyły świątynie. Jednak nie były na tyle duże by zagrozić ekosystemowi. Do pewnego czasu...

Po katakliźmieEdytuj

Nastało wielkie trzęsienie ziemi na terenie lodowym. Geografowie z plemienia ziemi odkryli że pod Obszarem Lodu jest podziemny wulkan. Aroganccy Ko-Matoranie nie zważali na groźby, co przypłacili życiem. Ogromny Wulkan dzień później wystrzelił wywalając obszar lodu w kosmos. Wywołane Tsunami

Lodowe Terytorium leci w kosmos

wyrzut lodowego plemienia - początek katklizmu

pochłonęło Terytoria Ziemi i Wody. Powietrzny ląd podzielił się na części, Ta-matoranie i ich kraj wypłynęli na środek oceanu a Po-Matoranie znaleźli się na południu. Na Domiar złego Kra-Matoranie (Matoranie Cienia) chcą podbić całą planetę.

MieszkańcyEdytuj

  • Wodne Plemiona - Byli jedyną rasą żyjącą na wyspie. Żyli z Handlu z Plemionami Ognia,Lodu i Roślinności. Większość zginęła podczas ogromnego trzęsienia ziemi, gdyż ich wyspa zatonęła.
  • Ogniste Plemiona - Ich wojsko miało potężną Armię zdziesiątkowaną w wojnach i trzęsieniach ziemi. Żyli z polowania. Podczas kataklizmu ich terytorium odczepiło się od lądu i straciło prawie całą faunę. Większość żyje do dziś.
  • Cieniste Plemiona - Najsilniejsi z pośród plemion. Żyli z wojen i łupienia. Posiadali największe terytorium które najmniej ucierpiało Podczas Kataklizmu. Wręcz na tym zyskało. Nie musieli stosować się do zasad ochrony Rahi które oni zabijali.Wręcz przeciwnie. Teraz już wytępili ten gatunek.
  • Lodowe Plemiona - Na ich obszarze powstało trzęsienie ziemi i wybuch podziemnego wulkanu który wywalił ich całe Terytorium w kosmos nie dając szansy na przeżycie.
  • Powietrzne Plemiona - Posiadali drugie największe Terytorium i świetnie wyszkolone wojsko. Żyli z Handlu i polowania. Podczas Kataklizmu część ich Terytorium oderwała się od nich i Utworzyła dużo wysepek. Są niżsi od innych plemion gdyż ich ciągłe życie wśród drzew i Zarośli spowodowało że ich kończyny są lepiej wyćwiczone i nie potrzebują tylu stawów co reszta.
  • Kamienne Plemiona - Wiadomo że Nie ucierpieli podczas kataklizmu.
  • Ziemne plemiona - Najmniejsi,zginęli podczas oderwania się Lodowego plemienia gdyż mieli tak małe terytorium że woda ich zalała.
Rajska Planeta

Więcej z Fandomu

Losowa wiki