FANDOM

Toa to jedni z głównych bohaterów Świata Bionicle. Są to bohaterowie z reguły pozytywni, strzegący prawa i porządku oraz chroniący Matoran. Oczywiście nie wszyscy Toa są dobrzy i prawi (np. Tuyet, Nidhiki, Temar, Nero, Kreskul), a ich priorytetami często są odwrotności przymiotów wartościowych dla reszty Toa. Wszystkie wartości, reguły oraz zasady, którymi Toa winni się kierować w życiu są spisane w Kodeksie Toa. Wiadomo że najwyższa liczba Toa w całej historii wynosiła ok. 3000 Toa.

Matoranie, najbardziej rozpowszechniona inteligentna rasa we Wszechświecie Matoran mają możliwość przemiany w Toa. Dzieje się to zazwyczaj za pomocą naładowanego Kamienia Toa, jednak Matoranin staje się Toa wtedy, kiedy jest to jego przeznaczeniem. Bohaterem można stać się po także poprzez nałożenie Maski Kanohi (np. Takanuva, Temar) oraz po trafieniu strumieniem energii (Piorun z Czerwonej Gwiazdy stworzył Toa Inika). Są Toa którzy nigdy nie byli Matoranami np. Helryx, pierwsza z Toa czy Toa Nuva. Znane są także przypadki przemiany na skutek mutacji bądź kontaktu z substancją o odpowiednich właściwościach (np Energetyczne Protodermis- Lodowy Książę, Trogg, Zarian).

Każdy Toa reprezentuje jeden z żywiołów, której musi nauczyć się kontrolować. Przemienieni Matoranie mają możliwość korzystania z Masek Kanohi, które daja swojemu nosicielowi niezwykłe zdolności. Toa zwykle łączą się w Drużyny (często liczące po 6 członków, gdyż zazwyczaj tyle liczą żywioły występujące na danej wyspie), które za zadanie maja ochronę nie tylko swoich wiosek, lecz całych wysp. Gdy Toa wypełni swoje przeznaczenie staje się Turaga.

Znani ToaEdytuj