FANDOM

Mortis
Xenos

Mortis01.JPG

Imię Mortis
Maska Kraakhan
Broń Kosa Bojowa
Żywioł Cień
Organizacja Zakon Calignis
Praca\Zadania Zniszczenie Navu
Status Żyje
Miejsce pobytu Calignis

Mortis jest pierwszym i najpotężniejszym Xenos.

Biografia Edytuj

Mortis był pierwszym stworzonym przez Magnusa Xenos. Przewodzi Zakonowi Calignis od początku jego istnienia. Po utworzeniu stałej bazy na wyspie Calignis Xenos zaczęli planować uwolnienie Magnusa. Przeszkodziła im interwencja Toa Salus, którzy dowiedzieli się o celach Zakonu i postawili sobie za cel odsunięcie zagrożenia z jego strony.

Po długotrwałej walce z drużyną Ignitara, Zakon długi czas leczył rany i po wielu latach po raz drugi spróbował uwolnić Magnusa. Morior spotkał się z Navu, który potem stał się najgorszym wrogiem Mortisa i całego Zakonu. Wielokrotne potyczki z Navu wpłynęły bezpośrednio na decyzję o chwilowej zmianie priorytetu - osobistą ambicją Mortisa stało się zniszczenie Navu. Kolejne próby zabicia Toa kończyły się kolejnymi nierozstrzygniętymi potyczkami. Te były zaś opłacone poważnymi stratami - najpierw zginął Morior, potem Matros (Morior został potem przywrócony do życia).

Mortis cechuje się niezwykłą inteligencją. Posługuje się biegle Matorańskim, językiem Skakdi, Mową Szybową i zna się na Rahi. Jest doskonałym taktykiem, jest przebiegły i przed wykonaniem posunięcia dokłanie analizuje wszystkie wyjścia, ich zalety i wady oraz skutki i następstwa. Jest wyjątkowo bezwzględny. Wysłał słabszych Xenos do fortecy na Południowym Kontynencie na śmierć z jednego powodu: przestali być przydatni. Jest również wyższy, silniejszy i lepiej wyszkolony niż inni Xenos, choć niemal każdy z nich jest mistrzem w swojej dziedzinie. Potrafi doskonale walczyć bronią białą.

Broń i wyposażenieEdytuj

Bronią Mortisa jest Kosa Bojowa. Zasadniczo różni się od kosy Moriora. Prawdopodobnie w najbliższym czasie przedstawię grafikę pokazującą różnicę broni. Kanohi Kraakhan pomaga mu w kontrolowaniu Cienia.

TwórcaEdytuj

Kani--Nui

TriviaEdytuj

  • Mortis po łacinie znaczy śmierć.
  • Mortis zabił Alternatywnego Icaraxa w Karda Nui, by zdobyć Kraakhan.

PojawieniaEdytuj

Pojawi się w Navu: Czas Cieni

Więcej z Fandomu

Losowa wiki