FANDOM

Moron

Moron

Lokacja
Nazwa Moron
Typ Wyspa
Teren Żyzne gleby, średniej wielkości wzgórza, lasy
Położenie Na wschód od Północnego Kontynentu, Archipelag Półksiężyca
Mieszkańcy Matoranie
Przybliżona populacja 500 - 600 Matoran
Status Istnieje

HistoriaEdytuj

Wczesna historia wyspy nie jest na razie znana (wam, nie mi :D) . Jakiś czas przed Wielkim Kataklizmem Moron zaatakowały dzikie Rahkshi. Nie były one wyjątkowo liczne, ale wystarczyły, aby sterroryzować zupełnie nieprzygotowanych mieszkońców. Z kiepskiej sytuacji wyspę wyciągnęło przybycie Drawzera. Potężny Toa Ziemi z w krótkim czasie poradził sobie z Rahkshi. Kiedy to zrobił, Turaga Seft powierzył mu organizację obrony wyspy. Ludność Moronu skupiła się w jednym mieście, które stało się najwięsze na całym Archipelagu i liczyło ponad 500 mieszkańców. Miasto otoczone zostało murami a na rozległych terenach wyspy powstało kilka osad, np skupiajace się przy kopalni.

Kiedy na Moron przypłynęli Toa Florex , Metarion i Trogg, Drawzer zgodził się na pomoc, po uprzednim udzieleleniu lekcji Daro. Kiedy bohater Moronu odpłynął, zwołano Obrady Archipelagu Półksiężyca. W tym czasie na Moron spłynęli przedstawiciele wszystkich ważnych wysp. Obrady przerwało jednak przypłynięcie na wyspę łodzi wypełnionej elitą WM. jako, że brakowało na wyspie Toa, do walki musieli ruszyć Matoranie- pierwsza grupa wypadła w walce fatalnie, przez co inni Matoranie, konkretniej Paraey, Wonya, Bohram, Nagir, Lean, Tekerot, Keno, Heran i Daro postanowili uciec. Nie udało się im to, gdyż cała dziewiątka wpadła do jaskini, gdzie po znalezieniu Kamieni Toa przemienili się.

TerenEdytuj

Moron należy do wysp o najlepszych warunkach na Archipelagu. Gleba na wyspie generalnie należy do żyznych, a dużą część powierzchni stanowi czarnoziem. Ukształtowaniem wyspa przypomina literę U- na zachodnim i wschodnim wybrzeżu rozciągają się góry i wyżyny, w centrum zaś wypełniaja przede wszystkim równiny. Najwyższym szczytem na wyspie jest dawno wygasły wulkan Kuluus znajdujący się na północnym-zachodzie. Moron jest dość bogata w zasoby mineralne- przede wszystkim żelazo, ale nie brakuje tu też Kamieni Cieplnych i innych minerałów. Znajdują się tu też szczątkowe zasoby Tridoxu, głownie na północy. Linia brzegowa wyspy jest mało urozmaicona. Mówiąc o lini brzegowaj koniecznie należy wspomnieć o Zatoce Takea- największej zatoce na wyspie, wcinającej się do samego centrum wyspy.

DemografiaEdytuj

Mieszkańcami wyspy są przede wszystkim Matoranie Ziemi i Kamienia. Żyją tu także przedstawiciele żywiołu Żelaza.

ArchitekturaEdytuj

Architektura Moronu jest najbardziej rozwinięta na Archipelagu Półksiężyca. Główna wioska posiada zabudowę niemalże w 100% kamienną. Budowle Morońskie są zazwyczaj mocne, solidne i grube. Większość budynków pokryta jest warstwą piakowca, co nadaje wiosce niepowtażalnego wyglądu

Najważniejszymi budowlami na wyspie są stadion Kohlii, stadion Akilini, mury obronne oraz twierdza Drawzera i Turagi Sefta

WioskiEdytuj

Na Moronie jest jedna, głowna wioska, znajduje się ona w centrum wyspy i skupia większość Morończyków. Poza nią na wyspie jest kilka mniejszych osad.

MilitariaEdytuj

Matoranie z Moron są generalnie najlepiej wyszkolenie na archipelagu w posługwaniu się bronią. Wyniaka to z tego, ze dawniej sami musieli stawiać czoła Rahksi. Po przybyciu Drawzera na wyspę część Matoran została przy swoim dawnym stylu życia i pod okiem Terata utworzyli armię Moronu, która razem stanowiłaby wyzwanie dla niejednego przeciwnika.

Broń na Moronie pochodzi z róznych źródeł- duża część z nich to oręż wykonany z pokonanych Rahksi, choc jest on powoli wypierany przez wytwory miejscowych kowali oraz broń kupowaną z innych miejsc. Moron posiada także zakres maszyn jak katapulty.

Rahi i roślinyEdytuj

Flora i fauna Moronu nie są zbyt dobrze znane. Oto spis znanych gatunków

RahiEdytuj

RoślinyEdytuj

Znani mieszkańcyEdytuj

  • Drawzer- Toa Ziemi, bohater wyspy
  • Seft - Turaga Moron
  • Daro - Matoranin Ziemi, uczeń i przyjaciel Drawzera, obecnie lider Toa Koros

TriviaEdytuj

  • Nazwa wyspy była lekko wzorowana na Mordorze i miała być nazwą dla Ardonu. Potem jednak zmieniłem plany, a Moron została jedną z wysp Archipelagu Półksiężyca. Nazwa nie ma żadych powiązań z jej znaczeniami w innych językach.

TwórcaEdytuj

Vezok999 21:55, sie 20, 2010 (UTC)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki