FANDOM

Khaar
Toa
Khaar5.jpg
Imię Khaar
Maska Kiedyś Wielka Garai
Broń Miecz Protodermis
Żywioł Żelazo, Cień (częściowo)
Organizacja Kiedyś Duchy Nynrah, później Mroczni Łowcy; obecnie Toa Zya
Praca\Zadania Chronić Matoran
Status Żyje
Miejsce pobytu Nynrah

WyglądEdytuj

MatoraninEdytuj

Khaar w swojej pierwszej formie był przeciętnego wzrostu Matoraninem. Był dość umięśniony, nie miał żadnej broni, a jego maską była Garai w kształcie Wielkiej Ruru. Miał czarno-szaro-srebrny pancerz i czerwone oczy.

Matoranin CieniaEdytuj

Khaar jako Matoranin Cienia zmienił się barwą (zamiast srebrnego pojawiło się więcej czerni), obecnością czerwonych kolców oraz obecnością broni. W tej formie Khaar władał Protostalowym Mieczem (takim jakie ma Takadox), a jego maska wciąż miała wygląd Wielkiej Ruru.

ToaEdytuj

Khaar jest wysokim Toa Żelaza, ma srebrno-czarny pancerz, z czerwonymi kolcami. Nosi duży, srebrny miecz. Jego maską była Garai, wyglądająca jak ta Hewkiiego, tyle że zamiast złotego, była srebrna. Ma krwisto czerwone oczy.

Historia Edytuj

Khaar był Matoraninem z Zakazu. Po wojnie domowej, trafił na Nynrah, gdzie był szkolony prze Duchy Nynrah. Później porwał go DH Charger. Został zmieniony w Matoranina Cienia i siłą wciągnięty w szeregi DH. Podczas misji wyeliminowania nowego Toa z Nynrah, poznał w Matoraninie z Nynrah (który miał stać się tym Toa) swojego dawnego przyjaciela, chciał podać mu Kamień Toa, ale gdy go podniósł, sam stał się Toa. Później walczył z Nektannem i TSO, tego pierwszego pokonał, lecz z Cieniem przegrywał. Gdy TSO miał go dobić, Khaar użył swojej Kanohi i zniszczył fortecę DH. Później wraz z Nilarą i Korazem założył Toa Zya - drużynę Toa z Nynrah. Razem z Korazem wyruszył na Voya Nui żeby odnaleźć Toa Kusata. Natknęli się tam na Makutę Oriksa i po przegranej walce (w której Khaar stracił maskę) wrócili na Nynrah.

ZdolnościEdytuj

Broń i MoceEdytuj

Khaar włada Mieczem Protodermis, mogącym miotać strumienie Protodermis (jednak Khaar słabo celuje i nie przepada za walką na odległość) z ostrza. Na skutek mutacji, oprócz swojej mocy Żelaza - która i tak jest silniejsza od mocy przeciętnych Toa, bo Khaar trenując na Nynrah, już jako Matoranin nauczył się z niej korzystać - ma też nieco ograniczoną moc Mroku. Nie może np. stworzyć Ręki Cienia, ale może rozproszyć Cień wokół siebie, lub na odwrót. Jako Toa, Khaar nosi Kanohi Garai - Maskę Grawitacji. Może używać jej mocy, na bardzo dużą skalę, co udowodnił niszcząc całą fortecę DH, jednak nie rozumie jej mocy i używa jej instynktownie i bardzo rzadko. Jest też inteligętnym strategiem i zręcznym szermierzem.

Styl WalkiEdytuj

Khaar jest bardzo brutalny i bezwzględny w walce, jest znakomitym wojownikiem w walce bronią białą, wolącym sparować cios niż wykonać unik (co kosztowało go maskę) i walczącym łącząc brutalną siłę z równie imponującą zwinnością. Khaar radzi sobie równiez dobrze z walką wręcz, w której jest jeszzce brutalniejszy. Jego styl walki jest bardzo podobny do Krav Magi. Często ułatwia sobię walkę tworząc swoim żywiołem kolce pod nogami przeciwnika czy drugi miecz dla siebie. W walce prawie nigdy nie używa mocy Cienia (wyłącznie blokując ataki innego użytkownika tego żywiołu) i bardzo rzadko atakuję wiązkami protodermis ze względu na swoją nieumiejętność i niechęć do walki na odległość. Khaar często wykorzystuje w walce otoczenie itp. na przykład gdy w okolicy jest metal miota nim w przeciwnika, czy siłując się z kimś nadziewa go na swoje kolce. Dawniej jego asem w rękawie była maska, - której używał tylko w ostateczności, instynktownie i bez większej kontroli, ale na potężną skalę - aktualnie nie ma żadnej Kanohi.

Alternatywny Wszechświat ZgubyEdytuj

W Alternatywnym Wszechświecie Zguby, Khaar jako trzeci Toa, dołączył do Miseriksa. Został strategiem drużyny. Nie wiadomo wiele o Alternatywnym Khaarze, poza tym, że prawdopodobnie ma większą władzę nad Żelazem niż jego odpowiednik z właściwego wymiaru i nigdy nie mieszkał na Zakazie, a od początku na Nynrah. Prawdopodobnie nie ma też mocy Cienia.

InneEdytuj

Pierwszy opisEdytuj

Khaar - Toa żelaza, noszący Garai - maskę grawitacji, dość pogardliwy w stosunku do każdego, kto myśli inaczej niż on, co często doprowadza do jego kłótni z prawie każdym. Zwłaszcza ostatnie co pamięta - wybicie jego wioski przez Tahtoraki i eksperymenty na nim TSO (które doprowadziły do jego tymczasowej zmiany w Matoranina Cienia) mocno odbiły się na jego psychice. Jest raczej samotnikiem, jednak gdy sytuacja tego wymaga, potrafi współpracować. Nienawidzi Tahtoraków i pragnie zabić TSO oraz innych Mrocznych Łowców. Gdy tylko przyjdzie okazja, nie zawaha się, by zabić każdego DH jakiego spotka. Jego broń to Ostrze Protodermis (działa jak włócznia TSO). Posiada zdolności każdego Toa Żelaza i potrafi częściowo kontrolować mrok (nie może go stworzyć, czy użyć Ręki Cieni), oraz moc grawitacji, dzięki swojej masce.

CiekawostkiEdytuj

- M.O.C.i Khaara w formach Matoranina Cienia oraz Toa są zbudowane, jednak tylko jako Toa ma zdjęcia.

- Khaar to także imię postaci z fantastyki, różnych gier itp (np. Nuv-Khaar the Lich).

- Imię Khaar ma dwie wymowy: Kar i Khar.

- Kanonicznie jego maska jest czarno-srebrna, jednak w M.O.C.u będzie czarno-żółta.

- Autorem Khaara (zarówno w historiach jak i M.O.C.ów) jest KopakaNuva, jednak użyją go też Kani-Nui, Vezok999 i Toa Teridax w swoich FF, wystąpił w RPGach Panrahka17 i Vezoka999, oraz będzie NPC w grze Guurahka.

- Początkowo M.O.C.a Khaara miał zbudować Vezok999, ale efekt nie zadowolił autora, a projekt Khaara stał się Temarem.

M.O.C.Edytuj

M.O.C. Khaara w formie Mrocznego Łowcy został zbudowany w pierwszej połowie 2010 roku. Posiada Protostalowy Miecz, nosi Kanohi Ruru.

M.O.C. Khaara został zbudowany w pierwszej połowie 2010 roku, jest znacznie większy niż zwykły Toa. Jak na razie nie posiada maski i składa sie ze 160 części. Wciąż jest niedokończony.

Pojawienia Edytuj

Matoran War - Nie-kanoniczne pojawienie. (Pierwsze pojawienie w ogóle.)

Historia Khaara - Pierwsze kanoniczne pojawienie.

O Krok Za Daleko

Źródło Zguby - Alternatywny.

Wyspa Konfliktów - Kolejne nie-kanoniczne pojawienie.

Navu: Czas Cieni

Ukryci w Mroku

Planowane pojawieniaEdytuj

Opowieści z Tarus Magna - Prawdopodobnie nie-kanoniczne pojawienie.

Anulowane pojawieniaEdytuj

Władcy Cieni

Zobacz teżEdytuj

- Galeria: Khaar

- Nuv-Khaar the Lich

- Matoran War

- Historia Khaara

- O Krok Za Daleko

- Źródło Zguby

- Wyspa Konfliktów

- Navu: Czas Cieni

- Opowieści z Tarus Magna

- Władcy Cieni

- Temar

- Ukryci w Mroku

- Krav Maga

Więcej z Fandomu

Losowa wiki