FANDOM

"Kernor był świetnym wojownikiem. Może wydawać się szorstki i chłodny, ale troszczy się o mieszkańców, bardziej niż na to wygląda. A w walce mało kto może się z nim równać."
Arctica, Maska kłamstw

Kernor
Toa
Kernor.jpg
Imię Kernor
Maska Kakama
Rasa Matoranin / Toa
Płeć Mężczyzna
Żywioł Dźwięk
Broń Zakrzywione ostrza

Kernor to Toa Dźwięku.

BiografiaEdytuj

MatoraninEdytuj

Kernor żył w wiosce De-Matoran na Południowym Kontynencie do czasu, gdy otrzymał Kamień Toa od tamtejszego Toa Dźwięku. Po przemianie wyruszył w świat i dotarł na wyspę Artas Nui.

ToaEdytuj

Kernor szybko zaprzyjaźnił się z Toa Plazmy Auerieusem, z którym wspólnie bronił mieszkańców wyspy przed zagrożeniami. Podczas wojny z piratami z Południowych Wysp, Kernor i jego kompan byli w oddziale dowodzonym przez Toa Nero, mającym na celu uderzyć na główną siedzibę wroga. W trakcie przedzierania się na teren przeciwnika, oddział otrzymał wiadomość, że dwójka zwiadowców - Tanith, Toa Wody oraz jej partner, Sharu, Toa Ognia - zostali pojmani przez Mrocznych Łowców współpracujących z piratami. Nero wysłał Auerieusa i Kernora, aby ich uratowali. Niestety, dwaj Toa przybyli za późno i udało im się ocalić jedynie Tanith - Sharu był już martwy. Razem z Toa Wody Auerieus oraz Kernor powrócili do obozu, w którym ukrywali się mieszkańcy, strzeżeni przez Toa Arcticę oraz Malę. Planowali powrócić do oddziału, lecz ruchy wrogich wojsk im to uniemożliwiły i dwaj Toa zostali zmuszeni do pozostania w obozie do czasu zakończenia walk.

Po skończeniu wojny, Kernor pomagał w odbudowie miasta. Później przez wiele lat służył jako obrońca Artas Nui, z Auerieusem u boku. Któregoś dnia zaatakował ich oddział robotów-żołnierzy w przybrzeżnej części miasta. Świadkami tego starcia byli Matoranie Rebis oraz Ragan, którzy wkrótce również zostali wciągnięci w walkę. Toa Hikira oraz Mala, które zjawiły się niedługo potem, pomogły Kernorowi i Auerieusowi w pokonaniu dronów, a wtedy Toa Wody powiedziała im o zbliżającym się niebezpieczeństwie w postaci armii mechanicznych żołnierzy. Niedługo potem Kernor został wysłany, by przekonać pozostałych Toa mieszkających na Artas Nui do dołączenia do rebelii przeciwko Vrexowi i jego korporacji, stojącymi za stworzeniem dronów.

Niedługo potem drużyna, w której skład wchodzili Mala, Hikira, Tanith, Kernor, Arctica, Vox, Rebis oraz Ragan przypuściła szturm na kwaterę Vrexa. Po dotarciu na miejsce okazało się, że Tanith jest zdrajczynią i wszyscy członkowie drużyny zostali wtrąceni do najniższych poziomów Archiwów Vrexa, w trakcie czego zginął Kernor, przebity przez wystający ponad taflę wody żelazny pręt.

Kernor był doświadczonym w boju, w walce stawiał głównie na szybkie ataki, wykorzystując moc swojej Kanohi. Chłodny, rzadko okazywał emocje, choć wbrew tego, co mogli o nim sądzić inni, troszczył się o bezpieczeństwo wyspy i jej mieszkańców. Cechowała go również podejrzliwość do wszystkiego wokół.

Jako Toa Dźwięku, posiadał zdolność tworzenia i manipulowania drganiami powietrza. Nosił Kanohi Kakamę, dającą mu nadzwyczajną szybkość.

UzbrojenieEdytuj

W walce Kernor używał dwóch zakrzywionych ostrzy.

Informacje o MOCuEdytuj

Kernor został zbudowany w październiku 2015 roku. Ma 78 części.

PojawieniaEdytuj

Zobacz też:Edytuj

AutorEdytuj

Voxovan

Więcej z Fandomu

Losowa wiki