FANDOM

Dangard był nieprzyjazną wyspą leżącą we Wszechświecie Matoran.

HistoriaEdytuj

Panowanie Wiecznego Króla Edytuj

Polityka Edytuj

W czasie rządów Wiecznego Króla praktyczną władzę na wyspie sprawowała Rada Toa, która była złożona ze wszystkich Toa wiernych władcy. Sam monarcha sprawował władzę "duchową". Rada Toa miała sześciu członów: Kharkira, Kilinę, Jarlova, Udhricka, Feirię i Pethirina. Ten ostatni był Namiestnikiem Wieczności - łącznikiem pomiędzy Radą a Wiecznym Królem.

Architektura Edytuj

Architektura wyspy była względnie prymitywna. Jedyne miasto na wyspie (zwane po prostu Miastem) składało się głównie z kamiennych domów z dachówką. Najbiedniejsza dzielnica (nazywana Prawie-Miastem) była w o wiele gorszym stanie. Tamtejsze domy zbudowane były z prowizorycznie połączonych desek i kamieni, często były budowane na ruinach innych domów, kiedy Prawie-Miasto pochłaniało nieco bogatszą dzielnicę.

Na tle Miasta wyróżniał się jedynie Wieczny Pałac. Składał się z wielkiej, pozłacanej (lub, jak twierdzili niektórzy, złotej) kopuły otoczonej czarnymi, marmurowymi wieżami. Cały pałac wykonany był z surowego, czarnego marmuru. Styl wnętrza nie pasował członkom Rady Toa, toteż większość z nich ozdabiała swoje komnaty kolorowymi draperiami i dywanami.

Flora i fauna Edytuj

Zarówno flora jak i fauna Dangardu były wyjątkowo ubogie ze względu na mroźny, niesprzyjający klimat.

MieszkańcyEdytuj

Rdzennymi mieszkańcami wyspy byli Matoranie. Ponieważ Dangard był odizolowany od reszty Wszechświata to jedynymi przybyszami na wyspie byli rozbitkowie. Osiedlali się oni w pobliżu Miasta. Z ich prowizorycznych chat powstało Prawie-Miasto.

Podczas panowania Wiecznego Króla populacja Matoran stopniowo zmniejszała się przez ofiary, które pochłaniała Arka Wieczności. Domy poświęconych mieszkańców zajmowali inni, mieszkający wcześniej w pobliżu Prawie-Miasta. W ten sposób powiększało się samo Prawie-Miasto, pochłaniając kolejne opuszczone budynki. Mimo ofiar populacja wyspy nie zmniejszała się w drastyczny sposób. Było to spowodowane ciągłym napływem rozbitków, których okręty za bardzo zbliżyły się do niebezpiecznych wód otaczających wyspę.

Znani mieszkańcy Edytuj

  • Wieczny Król, bóg i władca wyspy
  • Pethirin, Toa Grawitacji, Namiestnik Wieczności
  • Kharkir, Toa Lodu, członek Rady Toa
  • Kilina, Toa Wody, członkini Rady Toa
  • Jarlov, Toa Powietrza, członek Rady Toa
  • Udhrick, Toa Ziemi, członek Rady Toa
  • Feiria, Toa Błyskawic, członkini Rady Toa
  • Gadhrick, Skakdi Lodu, kapitan Wiecznej Gwardii
  • Lodhe, Vortixx, bard
  • Kherack, Steltianin, przestępca
  • Kurana, Ga-Matoranka, mieszkanka Miasta
  • Hufrin, Onu-Matoranin, górnik
  • Talnir, Onu-Matoranin, górnik

Pojawienia Edytuj

AutorEdytuj

Zivo 222