FANDOM

Corenastanie
Rasa
Brakobrazka
Żywioły wiele
Region Prawie wszędzie

Corenastanie (czyt. Korenastanie) to gatunek rozumnych istot, potrafiących adaptować swoje ciało do danych warunków. Wyglądają jak Toa, lecz mają gadzie głowy. Potrafią zatrzymywać w swoim organizmie wodę. Te zapasy starczą na ok 3-4 dni. Bez wody i zapasów w organizmie potrafią przeżyć 2 dni. W miejscach, takich jak lasy deszczowe, gdzie w powietrzu jest mnóstwo wilgoci, potrafią pobierać wodę z powietrza.

AnatomiaEdytuj

Corenastanie, w przeciwieństwie do innych istot z Wszechświata Matoran, posiadają układy pokarmowe.

Kolejną ciekawą rzeczą w anatomii Corenastanów jest mózg. Mimo małych rozmiarów, funkcjonuje jak mózg np. Toa. To dzięki ciasno upakowanym neuronom, których liczba jest nieco większa, od liczby neuronów w mózgu ludzkim.

Następną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jest ich serce, a dokładniej mechaniczna pompa krwi. Pompa jest bardziej wydajna, niż normalne serce, dzięki czemu Corenastanie mogą sobie pozwolić na dłuższy wysiłek. Oczywiście są też wady posiadania takiej pompy - gdy pompa się przegrzeje lub zanadto przepracuje, nie może się sama zregenerować. Trzeba wtedy naprawić, lub nawet wymienić pompę.

Jak już zostało wspomniane, Corenastanie posiadają układy pokarmowe. Jednak ich układ pokarmowy nie jest wyposażony w układy wydalnicze. Układy wydalnicze nie są potrzebne, ponieważ Corenastanie trawią i przetwarzają na energię wszystko, co zjedzą. Nic się nie marnuje, a nadmiar energii jest odkładany w mikro-bateriach, rozmieszczonych na prawie całym ciele.

Corenastanie, mimo pewnego podobieństwa do Rahkshi, nie mają naturalnych kolców na plecach. Wyjątkami są różne mutacje spowodowane np. jadem Hordika lub inne przyczyny.

Znani CorenastanieEdytuj

TriviaEdytuj

  • Nazwa Corenastanie pochodzi od angielskiego core, oznaczającego źródło, rdzeń.
  • Mroczny Bohater jest jedynym Corenastanem, władającym Żywiołem Zachodu
  • Corenastanie każdego Żywiołu są obu płci
  • Większość męskich Corenastanów nosi zdejmowane nagolenniki, ale czasami noszą je kobiety.

AutorEdytuj

Banderwil

Więcej z Fandomu

Losowa wiki