FANDOM

"Nie mam pojęcia, kim jesteś i czego chcesz. Ale wszedłeś mi w drogę, a to oznacza tylko jedno - muszę cię zabić."
— Bane do Toa Voxa, Podróż ku przeznaczeniu

Bane
Mroczny Łowca
Bane new.jpg
Imię Nieznane
Pseudonim Bane
Rasa Nieznana
Płeć Mężczyzna
Theme Nero's Day at Disneyland - Sprawling Idiot Effigy

Bane to Mroczny Łowca, członek Zespołu B.

Biografia Edytuj

Wczesne życieEdytuj

Bane zamieszkiwał niegdyś odległe Południowe Wyspy i od zawsze cechował się ogromną agresywnością. Kiedy zabił przywódcę swojej wioski, został pochowany żywcem przez miejscową ludność. Udało mu się wydostać na wolność i w ramach zemsty zamordował ich wszystkich i opuścił wyspę. Przez wiele lat błąkał się po świecie, aż wreszcie dołączył do Mrocznych Łowców.

Mroczny ŁowcaEdytuj

PoczątkiEdytuj

W organizacji najemników odznaczał się ogromną siłą i brutalnością. Podczas jednej z misji towarzyszył Larisce oraz Savage'owi w rzezi wioski Corenastan. W pewnym momencie został zaatakowany przez Shae i w starciu złamał jej kręgosłup. Choć Mroczny Łowca planować zabić wojowniczkę, Lariska zdecydowała zabrać ją do fortecy na Odinie, będąc pod wrażeniem wytrwałości Corenastanki.

Bane brał także udział w najeździe na wioskę, w której mieszkała Sorix. Nie udało mu się jej schwytać, zabił jednak jej opiekuna.

Przez następne lata, Bane torturował Shae w twierdzy Mrocznych Łowców, dopóki Corenastanka nie wydostała się na wolność. The Shadowed One, zaniepokojony ciągłym sianiem zniszczenia przez Bane'a, przydzielił mu jako partnera Bandaka, licząc, że ten będzie powstrzymywał go przez zbędną destrukcją. Bane gardził Bandakiem, lecz szybko nauczył się go wykorzystywać do wykonywania zadań, które dla niego wydawały się zbyt męczące.

Poszukiwanie ZaldiaraEdytuj

Kilka tysięcy lat później, Bane i jego partner zostali wynajęci przez Vrexa do odnalezienia Toa Zaldiara na wyspie Artas Nui. Mroczni Łowcy zaczęli podkładać bomby w biedniejszych dzielnicach metropolii, licząc, że zmuszą tym Toa Ognia do wyjścia z ukrycia. Ich plan próbowali udaremnić Hserg oraz Hikira, dwojgu Toa nigdy jednak nie udało się pochwycić łowców.

Podczas jednego z zamachów, Bane został zaatakowany przez nowo przybyłego na wyspę Toa Voxa, który również poszukiwał Zaldiara. Nim Bane zdążył go zabić, przerwali mu Hikira i Hserg, postanowił więc dokończyć starcie później i wyzwał Voxa na pojedynek następnego dnia o zachodzie słońca. Następnie udał się na spotkanie z Vrexem, wezwany przez Bandaka, gdzie dowiedział się, iż Vox jest dawnym przyjacielem Zaldiara i może posłużyć do zmuszenia Toa Ognia do ujawnienia się.

Następnego dnia Bane zmierzył się z Voxem i przegrał walkę, udało mu się jednak uciec i porwać Tahku, Matorańskiego sprzedawcę będącego potajemnie informatorem Vrexa. Zmusił tym samym Toa Dźwięku do poddania się, zabił jednak Matoranina mimo to, ściągając na siebie gniew wojownika, który omal go nie uśmiercił.

RozpruwaczEdytuj

Po powrocie z jednej z misji, Bane i Bandak zatrzymali się na wyspie Quentris, gdzie Bane, działając jako Rozpruwacz, porywał tamtejsze mieszkanki i torturował je dla przyjemności. Planował ograbić statek Kanroma z łupami dla lorda Xixexa, by wykorzystać skarby do wabienia kolejnych ofiar, nie wiedział jednak, że jest śledzony przez Shae oraz Sorix, szukające na nim zemsty.

Stoczywszy starcie z obydwoma wojowniczkami w porcie Quentris, Bane zaczął przygotowywać się do ataku na statek z łupami. Zebrał w tym celu drużynę zbrodniarzy pod przewodnictwem Zorana i zastawił pułapkę w porcie. Gdy okręt przybił do portu, wywiązała się walka między grupą Bane'a, oddziałem Xixexa z Voghiem na czele i drużyną zebraną przez Shae i Sorix. W trakcie walki Bane zabił Toa Galvara i usiłował to samo zrobić z Sorix, przeszkodziła mu w tym jednak Shae. Grupa jego ludzi przegrała bitwę o statek, Mrocznemu Łowcy udało się jednak uciec, zabierając Corenastankę i jej kompankę do kryjówki Rozpruwacza.

Na miejscu Bane zamierzał zabić obydwie wojowniczki, został jednak niespodziewanie zaatakowany mocą Żelaza Shae. Poległ, rozsadzony od środka metalowymi kolcami, udało mu się jednakże częściowo zregenerować i w ciężkim stanie powrócić na Odinę.

Corenastanka tak mocno okaleczyła jego ciało, że Bane musiał poddać się operacji, podczas której całkowicie go przemieniono. Stał się znacznie większy, silniejszy, a także, nawet jeśli wydawało się to niemożliwe, jeszcze bardziej brutalny. Po transformacji dołączył do Mrocznych Łowców znanych jako Butterfly i Bat, formując tym samym Zespół B.

Bane od zawsze cechował się ogromną brutalnością. Często określano go mianem sadysty, kiedy bezlitośnie torturował swoje ofiary, zadając im niewyobrażalny ból. Jego zachowanie sprawiało, że obawiali się go nawet inni Mroczni Łowcy (zwłaszcza Bandak).

Ciało Mrocznego Łowcy było zbudowane tylko i wyłącznie z elastycznych mięśni ułożonych w humanoidalny kształt, przez co prawie niemożliwym było zabicie go. Bane odznaczał się wyjątkową siłą, miał również zdolność samoregeneracji. Po walce z Shae na Quentris, zbudowano dla niego nowe, większe, silniejsze i wytrzymalsze ciało. Na jego plecach znajdowały się zbiorniki z substancją opracowaną przez Strzykawę, zwiększające jeszcze bardziej jego siłę fizyczną.

UzbrojenieEdytuj

W bezpośrednim starciu Bane polegał głównie na swoich potężnych pięściach, posiadał jednak również kilka sztyletów i mieczy. Po transformacji, używał w walce swoich ogromnych pazurów.

Informacje o MOCuEdytuj

  • Pierwsza wersja Bane'a została zbudowana w 2008 roku i liczyła 51 części.
  • Najnowsza i kanoniczna wersja została zbudowana w sierpniu 2014 roku. Ma 142 części.

CytatyEdytuj

"Jesteś zbyt słaby, by mnie zabić. Wszyscy jesteście zbyt słabi."
— Bane do, cóż, każdego

CiekawostkiEdytuj

  • Bane jest jedną z pierwszych postaci autora.
  • Był inspirowany Bane'em z DC Comics i Durge'em z Gwiezdnych Wojen.

PojawieniaEdytuj

Niekanoniczne:

Zobacz też:Edytuj

AutorEdytuj

Lord Vox

Więcej z Fandomu

Losowa wiki