FANDOM

Auerieus
Toa
Auerieus new.jpg
Imię Auerieus
Maska Kiril
Rasa Matoranin / Toa
Płeć Mężczyzna
Żywioł Plazma
Broń Plazmowe Szczypce

Auerieus to Toa Plazmy.

BiografiaEdytuj

MatoraninEdytuj

Auerieus wiódł spokojne życie na Artas Nui jako Su-Matoranin, aż do dnia, w którym odnalazł Kamień Toa i zmienił się w Toa Plazmy.

ToaEdytuj

Przez wiele lat bronił miasta przed różnymi niebezpieczeństwami. Jego najbliższym przyjacielem był Kernor, Toa Dźwięku. Podczas wojny z piratami z Południowych Wysp, Auerieus i jego kompan byli w oddziale dowodzonym przez Toa Nero, mającym na celu uderzyć na główną siedzibę wroga. W trakcie przedzierania się na teren przeciwnika, oddział otrzymał wiadomość, że dwójka zwiadowców - Tanith, Toa Wody oraz jej partner, Sharu, Toa Ognia - zostali pojmani przez Mrocznych Łowców współpracujących z piratami. Nero wysłał Auerieusa i Kernora, aby ich uratowali. Niestety, dwaj Toa przybyli za późno i udało im się ocalić jedynie Tanith - Sharu był już martwy. Razem z Toa Wody Auerieus oraz Kernor powrócili do obozu, w którym ukrywali się mieszkańcy, strzeżeni przez Toa Arcticę oraz Malę. Planowali powrócić do oddziału, lecz ruchy wrogich wojsk im to uniemożliwiły i dwaj Toa zostali zmuszeni do pozostania w obozie do czasu zakończenia walk.

Po skończeniu wojny, Auerieus pomagał w odbudowie miasta. Później przez wiele lat służył jako obrońca Artas Nui, z Kernorem u boku. Któregoś dnia zaatakował ich oddział robotów-żołnierzy w przybrzeżnej części miasta. Świadkami tego starcia byli Matoranie Rebis oraz Ragan, którzy wkrótce również zostali wciągnięci w walkę. Toa Hikira oraz Mala, które zjawiły się niedługo potem, pomogły Kernorowi i Auerieusowi w pokonaniu dronów, a wtedy Toa Wody powiedziała im o zbliżającym się niebezpieczeństwie w postaci armii mechanicznych żołnierzy. Niedługo potem Auerieus został wysłany wraz z Raganem i Rebisem, by przekonać Arcticę do dołączenia do rebelii przeciwko Vrexowi i jego korporacji, stojącymi za stworzeniem dronów.W trakcie gdy drużyna prowadzona przez Malę i Tanith przypuszczała szturm na fabrykę dronów, Auerieus strzegł zgromadzonych w schronach w Szóstym Dystrykcie Artas Nui mieszkańców miasta.

Po śmierci Mali i zajęciu wyspy przez drony, Auerieus został przywódcą rebeliantów kryjących się w podziemiach Artas Nui. Wraz z Hikirą, Hsergiem i kilkoma innymi wojownikami brał udział w obronie Wielkiej Biblioteki przed wrogą armią. Razem z Toa Ognia ewakuował grupę kilkunastu Matoran zgromadzonych w budynku; w międzyczasie Hikira stoczyła pojedynek z dowódcą mechanicznych żołnierzy, Kraavosem, i poniosła śmierć. Winą o to Hserg obarczył Auerieusa, gdyż Toa Plazmy nie pozwalał mu na powrót do Biblioteki i pomoc Toa Błyskawic.

Po tych wydarzeniach, w trakcie gdy Vox, Arctica i Ragan próbowali odzyskać skradziony przez Kraavosa z Wielkiej Biblioteki artefakt, Auerieus i pozostali Toa zbierali informacje o skradzionym przedmiocie.

Auerieus był otwarty i przyjacielski. Braki w zwinności i szybkości nadrabiał siłą.

UzbrojenieEdytuj

Auerieus posługiwał się dwoma Plazmowymi Szczypcami, mogącymi miotać kule Plazmy, jak i służyć do walki wręcz.

Informacje o MOCuEdytuj

Auerieus został zbudowany w 2010 roku. Najnowsza i kanoniczna wersja powstała w sierpniu 2013 roku.

PojawieniaEdytuj

Zobacz też:Edytuj

AutorEdytuj

Lord Vox

Więcej z Fandomu

Losowa wiki