FANDOM

Wyspa Ardon to jeden z lądów Wszechświata Matoran. Jest niewielką,skalistą wysepką, wielkościowo podobną do Ko-Wahi. Leży w centrum zgrupowania wysp na południowych krańcach Wszechświata Matoran, okalają go wyspy Terezis , Elt , Rufar , Muklara i Mehiri.

HistoriaEdytuj

Około 75.000 lat przed wielkim Kataklizmem, kiedy na okolicznych wyspach pojawili się Matoranie, na wyspie pierwsze kroki postawiły inteligentne istoty. Już wtedy stwierdzili, że osadnictwo tutaj nie ma większego sensu, dlatego szybko opuszczono wyspę.

Jak się z czasem okazało, wyspa pozostawiona sama sobie nie była do końca niezamieszkana. Około 70.000 lat przed Wielkim Kataklizmem na Ardon spadła asteroida. Była relatywnie duża, na tyle, by uderzając w zbocze jednej z gór zniszczyła sporo materiału skalnego. Jak uważa Turaga Menfer, wtedy właśnie "przebudziło" się tam przejście do innego wymiaru. Oczywiście po samym uderzeniu nikt się tym nie zainteresował, "asteroida jak każda inna".

Sprawa zmieniła się, kiedy plażę okolicznych wysp zaroiły się od niezliczonych stworów, nazwanych później Ardońskimi Ropuchami. Uznano je za zwykłe Rahi, jednak po pojawieniu się kolejnych gatunków na Ardon padły pierwsze (słuszne) oskarżenia.

Późniejsze ekspedycje potwierdziły przypuszczenia- Rahi pochodziły z Ardonu. Zwołano zebranie Turaga z okolicy, które jednogłośnie postanowiło, że przejście trzeba zamknąć. Tak oto rozpoczęto prace, których efektem było postawienie Bramy Ardonu około 69.500 lat przed WK. Powołano także Toa-strażników, którzy mieli owej bramy pilnować. Tak oto zapanowal spokój na wiele tysięcy lat.

Sprawa Ardonu zagorzała ponownie po WK. Podczas Kataklizmu struktura Bramy została naruszona, co wykorzystały istoty za nią zamknięte. Jedni z najniebezpieczniejszych mieszkańców zdołali wtedy się wydostać. Dobrze wyszkoleni, lecz zdezorientowani i nieprzygotowani do starcia strażnicy ponieśli straszną klęskę. Bestie Ardonu zdołały się wydostać i bez problemu pokonać strażników. Jeden z nich tuż przed śmiercią zdąrzył zamknąć ciągle działającą bramę, znowu odcinając dostęp do Ardonu. Bestie Ardonu pokonały prawdopodobnie wszystkich strażników poza liderem, Heonem, który uwalniając Nova Blast odstraszył uciekinierów, którzy rozproszyli się po okolicy.

Charakterystyka wyspyEdytuj

Ardon jest niewielką, niezamieszkaną wyspą. Dawniej porastały ją rzadkie lasy, jednak po upadku pamiętnej asteroidy roślinność powoli wymarła. Obecnie jest tu niewiele zieleni. Od początku brak tu "zwyczajnych" gatunków Rahi, sprowadzone zdychały. Ardon jest skalista wyspą, cechuje go liczność grafitowych szczytów. Charakterystycznymi formami terenu są tu strome zbocza i liczne urwiska. Jedynymi mieszkańcami wyspy byli strażnicy, którzy u podnóżna Bramy założyli małą osadę-obóz.

TwórcaEdytuj

Vezok999

Więcej z Fandomu

Losowa wiki