FANDOM

Autor:Ten co nie ma czasu 17:26, paź 7, 2009 (UTC)

Amak
Matoranin
Amakmatoran
Imię Amak
Maska Hau
Broń\Narzędzia Wyrzutnia Dysków Kanoka
Element Powietrze
Organizacja brak
Praca\Zadania Tester pojazdów
Toa
Brakgrafiki
Maska brak
Broń Tarczo-ostrza
Żywioł Starożytność
Organizacja Ochrona Matoran
Praca\Zadania Chronić Matoran
Status Żyje, aktywny
Miejsce pobytu różne

MatoraninEdytuj

Amak jako Matoranin żył jako tester pojazdów w Le-Metru. Wraz z innymi mieszkańcami miasta został uśpiony w Kapsule Niki, a następnie uratowany przez Toa Metru. Na Mata Nui zamieszkał w Le-Koro, gdzie służył w Lotnictwie Gukko, aż w końcu znów przeniósł się na Metru Nui. Tam po kilku miesiącach znalazł Kamień Toa, który przemienił go w potężnego wojownika.

ToaEdytuj

Zdjęcie113

Prototyp Toa Amaka

Amak stał się Toa-Glatorianinem Starożytności, czyli pewnej odmiany żywiołu Piasku. Po przemianie udał się do Turagi Matau, który to doradził mu by wyruszył w świat, a odnajdzie swe przeznaczenie. Wojownik posłuchał jego rady i po kilku miesiącach przyłączył się do grupy ochraniającej Matoran. Pewnego dnia wyspa, na której znajdowała się baza grupy, została zaatakowana przez Rahkshi. Nieliczni członkowie organizacji, w tym Amak, przeżyli. Toa Starożytności wraz z przyjacielem wyruszył do Metru Nui. Tam Amak poznał Godama, Laavyę, Gavę i Foora.

Broń i moceEdytuj

  • Moce i zdolności

Amak włada mocą żywiołu Starożytności. Jak większość Toa Starożytności ma moc zbiegu okoliczności i tworzenia przeróżnych konstrukcji. Szybko rozwiązuje zagadki.

  • Broń

Jako broń dzierży tarczo-ostrza, a na ramionach i plecach ma elementy zbroi, służących mu też za schowki na znalezione przedmioty.

TriviaEdytuj

  • Amak posiada armię Zesków z dżungli oraz zespół piesołaków.